Blog

Adventi ötlet

Ezt a kis írást a Facebook-on olvastam.
Egyetértek vele, ezért hadd osszam meg veletek is:

 

ADVENTI KÉRÉS a tudatos emberekhez!

Ismersz olyan kézműveseket, akik csodákat alkotnak? Zenészt? Jógatanárt, terapeutát, trénert? Kozmetikust, sminkest, fodrászt, testkezelőt? Vendéglátóst, virágost, kisboltosokat, magyar kisvállalkozásokat?

Ők most mind bajban vannak, ezért, ha lehet, hagyd most a vírusgazda Kínát!

Vásároljunk minden karácsonyi ajándékot ismerős vállalkozótól, így támogatva őket!

– a szomszédtól, aki katalógusból árul,
– a mestertől, a képzőművésztől közvetlenül,
– a zenésztől, aki eladja a CD-t,
– a vendégháztól utalványt,
– a baráttól, aki interneten kínál valamit.

Engedjük meg, hogy a pénz a hétköznapi emberekhez áramoljon, akiknek a túlélése, az ünnepe rajtad is múlik, és ne a nagy multinacionális cégekhez! Így több embernek lesz boldogabb Karácsonya.

 

Futás utáni rövid nyújtás

Többen kérdeztétek, hogy mi az a szükséges minimum, amit illene elvégezni minden futás után, azon melegében, ott a helyszínen.

Ma eszembe jutott 🎉🥳 ezért készítettem egy félspontán videót a Gaja-völgyben a Jóga & Torna Facebook Klub tagjainak.

Hogy ne csak a hobbi futókat szólítsam meg, hanem a vérbeli sportolókat is, tomboló küzdőszellemmel: minél előbb elkezded a regenerálódásod segítését, annál előbb állsz készen az újabb edzésre. Márpedig aki többet tud edzeni – túlterhelés nélkül – az győz 😃

Ha érdekel a klub,  a tagság feltételeiről itt olvashatsz:

Kattints ide a folytatásért

Játssz! Mozogj!

A november eleve egy depisebb hónap, most meg itt a nyakunkon ez az izé is, király…

Tudom, nem könnyű kinézni a gyülekező felhők mögül, de pont ezért nagyon fontos, hogy emlékeztesd magad: igaz, hogy rengeteg mindent nem tudsz befolyásolni, de a hozzáállásod, hogy hogyan viszonyulsz ezekhez a dolgokhoz, az még mindig a te döntésed!

Hogy megborulsz, vagy pont hogy a kreativitásod katalizátoraként használod a kihívásokat.

Online jóga az igényeitekre szabva

Ezentúl a heti három online gyakorlást a következő módon teszem elérhetővé:

– a tornásabb, intenzívebb, dinamikusabb átmozgatást hétfőn, kedden és szerdán
– a több klasszikus jógás elemet tartalmazó gyakorlást szerdán, csütörtökön és pénteken
– a lassabb, nyújtózkodós-nyújtós-kimozgatós órát pénteken, szombaton és vasárnap

Tehát ugyanúgy hetente 3 új gyakorlással készülök, de eldöntheted, hogy – a fentiek alapján – melyik napon szeretnél rá tornázni.

Szintén a kérésetek alapján mostantól még egy extra opció is elérhető lesz. Ha úgy érzed, hogy neked a pénteki lazább átmozgatás adja a legtöbbet, viszont abból jó lenne heti kettő, vagy akár három, kérlek írj és megoldjuk!

Ha rapszodikusabb az időbeosztásod, vagy bármi egyéb okból teljesen eltérő időpontokban érsz rá mozogni, akkor a Jóga & Torna Klubot javaslom. Ebben a zárt Facebook csoportban több különböző tematikájú gyakorlást találsz, amikre egy jelképes havidíjért cserébe bármikor tornázhatsz.

Fontos változás, hogy eddig a bérleteseimnek automatikusan járt a klubtagság, mostantól viszont mindenki egyforma feltételekkel érheti el ezeket a videókat.

Ha bármi kérdésed felmerül, írj nyugodtan és megbeszéljük!

Minden jókat, vigyázzatok magatokra!

COVID-19: szigorítások a vírus miatt

Kedves Vendégeim!

A ma bejelentett szigorítások alapján sajnos szüneteltetnünk kell a személyes közös gyakorlásainkat, ezért az “élő” óráim mától a korlátozások visszavonásáig elmaradnak.

Mivel a mozgás nagyon fontos az immunrendszerünk erősítéséhez, ezért azt javaslom, hogy a megváltott bérleteitekkel vegyetek részt az online óráimon.

Az online órák kedden, csütörtökön és pénteken kerülnek fel YouTube-ra 18 óra előtt valamivel és 24 órán át visszanézhetőek (sőt, a pénteki órát általában egész hétvégén fent hagyom).

Kattints ide a folytatásért

Jóga oktatóképzés

Az éppen zajló jógaoktató tanfolyam ászana elemző és gyakorló óráin vendégeskedett iskolánk, a Fitness Company – International School for Fitness and Recreation igazgatója, Pati Nagy Attila.

Nem csak emiatt érdekelt különösen a véleménye, hanem mert nem csak remek előadó, tanító, de elkötelezett jóga gyakorló is, aki az ászanázás mellett pl. évek óta tanul jóga filozófiát.

Köszönöm a kedves szavakat!

Kattints ide a folytatásért

Rocker jóga

Hogy mi?! 😃

Többek között erről is beszélgettünk Sasvári Csillával a Fehérvár TV beszélgetős műsorában.

Csillával az ASKA Állatokat Segítő Alapítvány menhelyes kutya védenceinek gazdit kereső műsorában találkoztunk a fehérvári Vörösmarty Rádióban, ahova vendégként invitáltak, mint mentett kutya gazdáját. Felszaladt a szemöldöke, amikor kiderült, hogy rockerként, metal zenekar egykori tagjaként ismerkedtem meg a jógával, amit azóta oktatok is, sőt, pár éve már leendő jógaoktatókat is tanítok a Fitness Company jógaoktató képzésén.

Metal és jóga?! Nem egy hétköznapi párosítás! Vagy mégis?

Úgy döntött, hogy erről beszélnünk kell, így került sor az alábbi interjúra a Fehérvár TV “Fehérvári beszélgetések” sorozat egyik adásaként.

Kattints ide a folytatásért

Keresd a jót!

Nem mindegy, hogy hová helyezed a hangsúlyt az életedben. Hogy mire fókuszálsz.

A jóra, vagy a rosszra.

Persze, hogy attól, hogy a jóra koncentrálsz, még nem lesz kevesebb a rossz.
De nem mindegy, melyikkel van tele a fejed!

Ha folyton a rossz dolgokon morfondírozol, előbb-utóbb csak azokat látod. Megkeseredsz, befordulsz, feladod. Ha viszont látod a jót, a szépet, a pozitívat: egyértelmű, hogy van miért küzdened!

Egyáltalán nem mindegy, neked, a lelkednek, a motivációdnak, hogy valami ellen, vagy valamiért cselekszel.

Mifelénk általános “csomag” a kishitűség.

Anélkül, hogy az okokba belemennénk, egy biztos: ez aztán tényleg fejben dől el! Ne csak azt nézd, hogy miben kell még fejlődnöd. Azt is vedd észre, hogy miben vagy jó, sőt: azon legyen a fókusz.

Miközben tovább tanulsz, tapasztalsz, fejlődsz – ami aztán végképp pozitív folyamat!

Kattints ide a folytatásért

Önfejlesztés = önbizalomnövelés

Hamarosan kezdődik a következő Jógaoktatóképző tanfolyam a Fitness Company szervezésében, ahol oktatóként igyekszem segíteni a leendő kollégákat.

Lassan 10 éve, hogy én is belevágtam ebbe a kalandba és jóga gyakorlóból jógaoktató lettem. Bár mindig van mit fejlődni, tanulni, hiszen kb. végtelen a tudásanyag, akár a jógát nézem, akár “csak” az egészséges emberi mozgást.

Hogy ez micsoda szerencse! Sosem fogok unatkozni!
Kattints ide a folytatásért

Hogyan működik: a meditáció kimutatható hatásai

Találtam egy régebbi jegyzetet a gépemen a meditáció agyműködésre gyakorolt hatásairól. Sajnos az eredeti cikket már nem találom, de ha rákerestek a neten (akár csak úgy, hogy “brain meditation research”) több tudományos írást is találtok ebben az érdekes témában. Engedjétek meg, hogy a lényeget megosszam veletek.

Biztosan te is sokszor hallottad már, hogy a meditációnak micsoda hatásai vannak. Ugyanakkor azt is megértem, hogy nehéz elfogadni, hogy “egy kis bambulástól” nyugodtabb, kiegyensúlyozottabb lehetsz, hogy mindössze ennyitől akár az egész életszemléleted pozitív irányba változhat.

Éppen ezért nem meglepő, hogy egyesek szerint nem is a meditálás okozza ezeket, hanem “hát a jógások, a meditálók eleve ilyen furcsa népek”. Amit már az is bizonyít, hogy képesek rendszeresen végezni egy ilyen dög unalmas dolgot 😉  Meg ők ilyen izé, lelki beállítottságúak, másképp vannak bekötve, a meditálás is nyilván csak rájuk van ilyen hatással, ha egyáltalán nem csak beképzelik az egészet…

Kattints ide a folytatásért