Önbizalom növelő jóga torna

Turbózd fel az önbizalmad!

A közép-kelet európai emberekre jellemző a kudarckerülő hozzáállás. Inkább ne csináljunk semmit, az a biztos, azt is csak óvatosan, nehogy valami baj ne legyen belőle. Úgy sincs hatásunk a dolgokra, kis halak vagyunk mi, ellenünk az élet, balsors, kárhozat, halálhörgés, siralom.

Az a helyzet, hogy ezzel a felfogással csak bebetonozod a kishitűséged. A balsorsod. Mert ugye a “sors” úgy van ezzel, hogy segíts magadon, én meg majd támogatlak. De ne már, hogy rámtolod az egészet… na.

Ébresztő! Ha csak siránkozol és nyalogatod a sebeidet, de nem mozdulsz semerre, mitől változna bármi is? Senki sem oldja meg helyetted a te helyzeted, a te problémáidat. Megvan mindenkinek a maga házi feladata, ne mástól várd a segítséget: mérd fel a lehetőségeket és cselekedj! Ha amúgy is elégedetlen vagy, mégis mi bajod lehet? Akkor meg? Mire vársz?

Persze van olyan élethelyzet, amiből nehéz kilátni, nem tagadom. Amikor baromira mély a víz, nehéz kapaszkodót találni – pláne addig, amíg az érzelmeink uralkodnak és a csillogás-villogáshoz annyira ragaszkodó egónk sajnálja magát, de nagyon és nem hagyja, hogy a párás szemű múltba révedés helyett kitisztítsd a fejed, a gondolataid és visszatérj a jelenbe.

A jóga pozitív életszemlélete sokaknak taszító, riasztó. Azt hiszik, ez ilyen

szektás agymosott muszáj-jókedv, ultra-spiri póz-egyensúly.

Röviden: baromira nem.

Igenis fontos megélni az érzéseinket, beismerni, hogy ami szar ügy, az bárhonnan nézve is szar ügy. Hogy ami szíven üt, azon nem könnyű túllépni. Ha megrogyaszt a pofon, nem bohóckodsz, mint valami Monty Python karakter, hogy “jaj de jó, nem is fájt, hű de finom”, hanem fogod magad és kifekszel.

 

Már csak azért is, nehogy valami testi nyűg formájában üssön vissza a nagy elfojtásos hurrá optimizmus.

Csak az a nem mindegy, mennyi idő után térsz vissza a gondolkodásra, a kreativitásra, a problémamegoldásra legalkalmasabb “nyugodt erő” üzemmódba. Gondolom egyetértünk, hogy mindenkinek jobb, ha előbb és ha van egy életmódrendszer, speciel a jóga, ami ebben segít, ugyan használjuk már ki ezt a remek lehetőséget.

Tehát: a helyzet adott.
Ideje mozdulni.

Az egyik leghasznosabb döntés önmagad fejlesztésébe fektetned. Ha szereted, amit csinálsz, azért: hiszen érdekel, szívesen foglalkozol vele, legyél benne naprakész és egyre jobb! Ha pedig nem, kezdd el keresni, mi az, amit szívesen csinálnál. Túl rövid az élet, hogy érdektelen, unalmas, tőled távol álló dolgokra pazarold.

A mai kor nagy előnye, hogy nem kell életed végéig azt csinálnod, amit gyerekként választottál – amúgy is, kevés szerencsés kivétellel ki tudja tizenévesen eldönteni, mivel akar foglalkozni utána már mindig. Ma már mindenfélét kipróbálhatsz, amiből akár mellék- vagy főállás is lehet idővel. Ha szeretsz valamivel foglalkozni, bármi is legyen az, tuti sokkal jobb és ügyesebb leszel benne, mint a kényszerpályádon, ráadásul önként és dalolva tanulsz egy életen át (ami elengedhetetlen egy jó szakembernek).

Minden egyes tanfolyam önbizalomnövelő: minden megszerzett tudás,

minden sikeres vizsga magabiztosabbá, ezáltal kiegyensúlyozottabbá, boldogabbá tesz.

De hagyjuk most a szakmázást, ne dolgozzunk!

Minden olyan tevékenység, amiben a képességeidet fejleszted, többszörösen a hasznodra válik. Egyrészt konkrétan az adott területen, amit fejlesztettél, másrészt közvetve az önbizalmad növelésében.

Egyszerű: ügyesebb vagy – magabiztosabb vagy.

A jóga alapú mozgások szuper önbizalomnövelők:
1. Fejleszted az egyensúlyod, az erőd, a mozgékonyságod
2. Mindezt pozitív, “versenymentes”, azaz egymást felemelő, segítő környezetben.
3. Megszüntetjük az itt fáj-ott fáj életérzést, megtanítunk mozogni (amire sajnos még az emelt óraszámú testnevelés órák sem vállalkoznak, nemhogy a régi idők tesiórái a “háztömbkörüli-itt egy labda játsszatok amit akartok” bűvkörében).
4. Nincs erőlködés, mégis olyan dolgokat tudsz megcsinálni, amit sosem hittél volna.
5. Taposunk, küzdünk eleget egész nap: akkor is érdemes egy jóga torna jellegű testi-lelki újrafelépítő órát beillesztened a heti programodba, szükséges pluszként, ha amúgy igényled a tombolós, dinamikusabb mozgásokat (legyen az crossfit, salsa, aerobic vagy valamilyen küzdősport). Ott kitombolod, itt felépíted – teljes a kör.
6. Ráadásul a testtudatosság, amit a jóga, a gerinctorna, a funkcionális jóga ad, bármilyen más mozgásformánál a hasznodra válik.

Szóval hajrá,

lépj ki  tespedtségből,

lépj ki a kényelmes komfortzónádból, pláne, ha már nem is olyan kényelmes… Keresd a kihívásokat, hogyan lenne másképp sikerélményed? Ne félj a visszajelzésektől: ami pozitív, az önmagában önbizalomerősítő, ami pedig inkább tanulságos, útmutató, építő, az meg azért pozitív (istenem, ezek a jógások…) Nézd meg, ki adja és milyen szándékkal: ha pedig arra érdemes, fogadd meg! Ne felejtsd el, mindenki magából, adott esetben a saját kishitűségéből, bizonytalanságából indul ki. Ne haragudj emiatt, inkább hántsd le a “kérget” a véleményéről és nézd meg, marad-e valami hasznosítható.

Ha pedig úgy adódik, jusson eszedbe:

nincs bukás, csak tanulás és tapasztalatszerzés.

Ráadásul minden sikeresen vett akadállyal nő a magabiztosságod, ami a pozitív életszemléleted alapja.

Végül egy kisfilm, ami tiniknek kötelező, de felnőtteknek sem árt!