Mozogj változatosan!

Ahogy az egészséges élet alap hármasa a helyes testmozgás – táplálkozás – regenerálódás, úgy a testmozgáson belül egy másik hármas szükséges, hogy teljes legyen a kép. Az átmozgató-mobilizáló jellegű gyakorlás mellé ajánlott az erősítés és valamilyen, a keringési rendszerünket edző mozgás.

Az óráimon a kimozgatás és a nyújtás mellett saját testsúlyos erősítő gyakorlatokat, valamint dinamikus elemeket is alkalmazunk – kiegészítve légzőgyakorlatokkal és stresszoldó relaxációval a gyakorlás alatt illetve után – hogy a lehető legteljesebb legyen a közérzetjavító karbantartás.

Ha mégis keresel valami pluszt, két kiegészítést szoktam javasolni: a (jó szakembernél, ésszel végzett) súlyzós edzést – elsősorban fiúknak, de akár hölgyeknek is, hogy adott esetben a nagybevásárlás, gyerek, mittudomén, elemózsiás kosár piknikezéskor stb. mozgatása se érje őket felkészületlenül. Emellett mindenkinek ajánlom a (szintén ésszel végzett) kardió jellegű mozgást, hogy sima ügy legyen, ha futni kell a busz, gyerek, kutya stb. után, vagy hogy ne miattunk tartson pár percenként kényszerpihenőt a kirándulócsoport városnézéskor…

Ezek a mozgások ráadásul alapból jól kiegészítik egymást: a tegnapi súlyzós edzés izomlázát remekül oldotta mind a reggeli jóga, mind a – némi álmodozással egybekötött – laza délutáni kocogás az igazi stresszoldó természetben.

Úgyhogy akár súlyzós edzést végzel, akár futsz, kerékpározol stb., szeretettel várlak a funkcionális jóga óráimon – biztos lehetsz benne, hogy a hasznodra válik!

    

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.